۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۶, جمعه

فیلم برهنه تا ظهر با سرعت


۷ نظر:

  1. سلام خدمت شما ببخشید شما فیلم برهنه تاظهر و قیامت عشق رادارید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      قیامت عشق رو دارم بله

      با شماره 09308288854
      تماس بگیرید

      حذف
  2. برهنه تا ظهر با سرعت در سال 1351 ساخته شد و در بهار 1352 در کمیسیون اول مجوز نمایش گرفت اما به دلیل داستان فیلم که درباره یک دانشجوی جوان چریک مخالف رژیم شاه بود ( زیرآب زنی اعضا کمیسیون) نه تنها اعضای موافق رای فیلم زیر سوال رفتند بلکه فیلم به شدت مورد عتاب قرار گرفت و مجوزی که اعضای کمیسیون نطارت بر نمایش فیلم صادر کردند باطل شد.....گزیده ای از سخنان جلال ستاری در زیر می آید جلال ستاری اسطوره شناس و از بزرگان تئاتر ایران است که فیلم برهنه تا ظهر با سرعت را در جلسه کمیسیون دیده بود و موافق نمایش فیلم بود:
    " ایراد گیری های دستگاه سانسور آنچنان دردسرساز نبود تا اینکه میرسیم به فیلم برهنه تا ظهر مرحوم خسرو هریتاش ساخته استودیو میثاقیه. داستان فیلم درباره یک چریک است که از بین رفته است و دیگر وجود ندارد ، که از زندان آزاد می شود زیرا توبه کرده است و پشیمان می شود اما ساواک بعدا او را در خیابان با تیر می کشد. همه رای مخالف صادر کردند به جز من و فرخ غفاری و اعضای سندیکا. اما اکثریت آرا به نفع فیلم بود و اجازه نمایش گرفت اما بعدا طوفانی به پا شد. هرکدام چند سطر در دفاع از فیلم نوشته بودیم هفته بعد وقتی رفتیم جلسه یک صورتجلسه 5 صفحه ای در مقابل ایرادات ما تنظیم کرده بودند و پرسیدند شما این چیزها را درباره فیلم نوشتید؟ ما هم گفتیم بله ما نوشتیم و امضا کردیم و کمیسیون را منحل کردند و ما را به سمت دیگری در جلسه دیگر سپردند. این فیلم با اینکه سناریوش از پیش تائید شده بود اما مشکل ساز شده بود.من اصلاآن فيلم را که ديدم حيرت کردم از اينکه آدمي مثل هريتاش که من مي شناختمش و اصلااهل اين حرف ها نبود، چنين فيلم گستاخانه اي ساخته درباره يک چريک که دولت آزادش کرده و بعد در خيابان او را با تير زده. خلاصه آنجا ما با اکثريت آرا برنده شديم اما جلسه کلابه هم خورد و گفتند اين آدم هايي که عضو جلسه اند قابل اعتماد نيستند و مي آيند اينجا قال چاق مي کنند و گرفتارمان مي کنند."
    فیلم 2 سال زودتر از گوزنها ساخته شد اما میثاقیه جرئت کرد آنرا در افتتاحیه آخرین جشنواره فیلم سپاس در سینمای خودش بدون مجوز نمایش که در توقیف بود یک سانس نمایش دهد و جنجال به پا کرد! که نسخه بدون سانسور فیلم بود ( در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۳نزدیک به یکسال و نیم بعد از ساخت- ۱۳۵۱ شاید احتمال بسته شدن پرونده برگزاری دوره بعدی سپاس بی پروایی اتحادیه صنایع فیلم ایران (بازوی اجرایی ششمین جشنواره با مدیریت میثاقیه)در انتخاب این فیلم برای تماشاگران بوده باشد. فیلمی با درون مایه چریکی-عاشقانه که قبل از گوزنها ساخته شد اما مثل گوزنها سرو صدا نکرد! بعدها با سلاخی شدن حسابی فیلم ( 30دقیقه سانسور) ، دوباره با کسب مجوز تک سینما، در 26 مرداد ۱۳۵۵ در همین سینما نمایش داده شد و 9 اردیبهشت 1356 در سینما ایفل بار دیگر نمایش داده شد و دیگر اثری از فیلم بعد از گذشت 38 سال از نیست!!! اما آنونس فیلم اخیرا از استودیویی در پاکستان خریداری شده است.ضمنا مواردی که در فیلم وجود داشت و رژیم شاه علاوه بر مضمون داستان که در بالا گفته شد حساسیت زیاد نشان داد بهدین شرح بودند:
    1. آزاد شدن مهدی از زندان 2. نماهایی که نام "امپریال" بر روی مغازه صرافی- که مالکش دون صفت و مورد تنفر بود -نوشته شده بود 3. سکانس های عکس برداری مهدی از روزهای تاسوعا ، عاشورا و محلات فقیر نشین 4. رد و بدل کردن نشریات و کتاب های ممنوع الانتشار بین او و دانشجویان 5. حذف یا مونتاژ جدید سکانس های تند و تیز سکسی 6. دیالوگ ها ۷. صحنه فرار و تیر خوردن مهدی در خیابان

    ارادتمند
    عطا تایماز

    پاسخحذف
  3. سلام شما فیلم برهنه تا ظهر با سرعت را دارین؟

    پاسخحذف
  4. نسخه اصلی فیلم ۱۳۰ دقیقه بوده ک در عنوان بندی هم ب آن اشاره شده
    فیلم خانه ملی واقع در باغ فردوس نسخه اسلاید شده سال ۵۵ دارند
    ک از سکانس های سیاسی اوراتیک محض!در آن خبری نیست
    ب قول قدیمی ها لنگه کفش پاره در بیابان هم غنیمته !!!
    و با تشکر از آقای عطا تایماز بابت اطلاعاتشون

    پاسخحذف
  5. نسخه سال پنجاه و پنج رو دارین؟

    پاسخحذف